(Video, 10min 2023~)

テクノロジーが発達し、膨大かつ多種多様な情報とそのノイズが激流のようにあふれる。そうやって身体という感覚が薄まり続ける現代で、世界を確かめるように、自分を確かめるように、機械を分解し、また組み立てる。

バラバラに散らばっているのは幼少期に祖父母の家でよく見た古い扇風機たち。単純ながら大きなエネルギーを持っていた彼らは、死んでしまったかのように動かない。

羽根と電池。プラスチックと鉄。半透明、白、サビ。ただ、その「かたち」が持つエネルギーに素直に、もう一度命を吹き込むように、そして、新しいバランスへと向かって彼らの部品を組み上げていく。それはものと身体を接続することであり、エネルギーの新しい関係性を模索する行為であり、重要な対話と追憶の時間だった。

迷いの森に座り込む。他人から見るとただただ迷い込んでいるだけのようだった彼の歩みは、その場所にそれがあると、最初から知っていたかのようだった。


With the development of technology, we are inundated with a torrent of information and its noise. In this age where the sense of the body continues to fade, the man disassembles and reassembles machines as if he were checking the world or checking himself.

Scattered in pieces are old fans he used to see at his grandparents’ house when he was a child. They were simple but had great energy, but they are not working, as if they had died. Blades and batteries. Plastic and iron. Translucent, white, rusty. But the man assembles their parts toward a new balance, as if to breathe life back into the energy of their “forms”. It was an act of connecting things and bodies, an act of exploring new relationships of energy, and for the man, an important time of dialogue and remembrance.

Eventually, a ghostly forest rises up. The man sits in the lost forest. His steps, which to others seemed to be merely wandering, were as if he knew from the beginning that it was there in that place.


Direction : Masahiro Sekiya
Performance : Teruki Okamoto
Production : Room Kids

コメントを残す

CAPTCHA